کد خبر : 367
تاريخ ثبت خبر : 20 اکتبر 2014
ساعت بارگزاری خبر : 6:02 ب.ظ

اوّلین نشان:


برگزاری اوّلین نشست علمی با حضور دکتر جلیلی با موضوع «جوهره مدیریت جهادی» در دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام»

اوّلین نشست ایده‌پردازی و نوآوری(نشان) با حضور دکتر جلیلی، دکتر شریعت، دکتر باقری‌کنی، دکتر امامی و دکتر لطیفی و دانشجویان و با ارائه آقای سعدآبادی و استاد راهنمایی دکتر لطیفی با موضوع « جوهره مدیریت جهادی»، ‌روز دوشنبه مورخ 28/ 7/ 1393 از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام»،‌ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی مَنا اوّلین نشست از سلسله نشست­‌های ایده‌پردازی و نوآوری در علوم انسانی اسلامی (نشان) با حضور دکتر جلیلی (استاد داور)، دکتر شریعت (استاد مهمان)، دکتر باقری‌کنی و دکتر امامی (اعضای شورای راهبری) و دکتر لطیفی (رئیس مَنا) و دانشجویان با موضوع « جوهره مدیریت جهادی»، ‌روز دوشنبه مورخ  ۲۸/ ۷/ ۱۳۹۳ از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در سالن شهید صدر دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام»،‌ برگزار گردید.

   این نشست علمی با قرائت قرآن کریم آغاز گردید و سپس دکتر امامی (عضو شورای راهبری منا) به توضیحاتی در رابطه با مرکز پرداختند و گفتند هدف این مرکز شناسایی و حمایت از ایده‌پردازان جوان است و در همین راستا این نشست‌های علمی برگزار می‌گردد.

   در ادامه ایده‌پرداز محترم، جناب آقای حسن سعدآبادی (پژوهشگر حوزه مدیریت اسلامی) مقاله خود را ارائه داد و گفت: بر اساس یافته های پژوهش مذکور ، اولاً تمایز محوری فعالیت‌های جهادی در قالب ایمان به غیب، معنادار است و کسب و تقویت آن از طریق تقوا ممکن می‌باشد. ثانیاً ریشه اثرگذاری مدیریت جهادی به روح عرفانی و معنوی فرد برمی گردد. ثالثاً ماهیت مدیریت جهادی بر مبنای مبارزه تعریف می شود و بر دو رکن اساسی تلاش و جهد بسیار به همراه مقابله با دشمن یا موانع موجود در مسیر دستیابی به پیشرفت و تمدن اسلامی متقوم است. مضامین مذکور کلیات جوهره مدیریت جهادی را تشکیل می دهند.

     در ادامه نشست آقای سعید مسعودی‌پور و یکی دیگر از دانشجویان به ارائه نکات تکمیلی و انتقادی نسبت به مطالب مطرح شده پرداختند. سپس دکتر سعید جلیلی که به عنوان داور در جلسه حضور یافته بود، ضمن تشکر از تلاش‌های صورت گرفته، ابراز امیدواری کرد که این پژوهش و پژوهش های مشابه، مقدمه‌ای برای فعالیت‌های بیشتر و اثربخش‌تر باشند.

   وی اندیشه مدیریت جهادی را به عنوان یک اندیشه دینی در گفتمان انقلاب و اسلام ناب، نیازمند بررسی عمیق‌تر دانست و از ضرورت بررسی مبانی انسان‌شناسی و هستی‌شناسی این اندیشه سخن گفت. ایشان با اشاره به اقتضائات خاص اندیشه مدیریت جهادی و نیاز به تدوین تکنیک‌ها، تاکتیک‌ها و مناسبات اختصاصی جدید مرتبط با آن، زمینه شکل گیری و اجرایی شدن مدیریت جهادی در جامعه را منوط به گفتمان سازی و تقویت باور جامعه در این حوزه دانست؛ و این گفتمان سازی در محیط حیات طیبه اتفاق خواهد افتاد.

    در پایان نشست، دکتر فرهاد شریعت (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام») نیز که به عنوان مهمان در جلسه حضور یافته بود، با اشاره به تجربه غرب در زندگی فضیلت مدار، مهمترین تغییر رویکرد جامعه غرب در دوره مدرن را “تسری تلاشگری از طبقه خاص به عموم مردم” دانست و افزود: این آموزه‌ها در نظام لیبرالی وجود دارد و غرب از قرن ۱۴ به بعد توانست با شکستن طبقات، تلاش و کار را در میان مردم نهادینه کند و موفقیت‌های متعددی به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *