کد خبر : 1052
تاريخ ثبت خبر : 12 جولای 2017
ساعت بارگزاری خبر : 4:07 ب.ظ

معرفی مقاله:


تبیین بایسته‌های ایجاد تحول در مجامع علمی؛بررسی موردی سیره علامه طباطبایی(ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم

در این مقاله نگارندگان تلاش خواهند کرد تا با بررسی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی (ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم، بایسته های ایجاد تحول در مجامع علمی را تبیین کرده و از این رهگذر برخی اقدامات لازم جهت سیاست گذاری تحول در علوم انسانی را مشخص کنند.

به گزارش روابط عمومی مَنا مقاله «تبیین بایسته‌های ایجاد تحول در مجامع علمی؛بررسی موردی سیره علامه طباطبایی(ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم» به قلم آقایان دکتر: حسن دانایی فرد،حسین سوزنچی و مرتضی جوانعلی آذر  از دو فصلنامه علمی پژوهشی اندیشه مدیریت راهبردی (دوره۱۰،ش۱، بهار و تابستان۱۳۹۵) به چاپ رسیده که در ادامه چکیده آن و اصل مقاله را ملاحظه می فرمائید.

  تحول در علوم انسانی یکی از موضوعاتی است که در اسناد بالادستی متعددی مورد توجه قرار گرفته و در نتیجه زمینه سازی جهت تحقق آن به یکی از جدی ترین فعالیت های مراکز و مؤسسات مرتبط با این موضوع تبدیل شده است. موضوعی که بی گمان یکی از زمینه ها و ارکان تحقق آن تحول در مجامع علمی است؛ چرا که وقتی جامعه علمی ـ به عنوان برنامه ریزان اصلی تولید علم ـ متحول نشود، نمی توان امیدی به تحول در علوم انسانی داشت. با پذیرش این مطلب اولین سؤال پیش رو ، چگونگی ایجاد تحول در یک جامعه علمی خواهد بود.

  در این مقاله نگارندگان تلاش خواهند کرد تا با بررسی سیره علمی و عملی علامه طباطبایی (ره) در ایجاد تحول در حوزه علمیه قم، بایسته های ایجاد تحول در مجامع علمی را تبیین کرده و از این رهگذر برخی اقدامات لازم جهت سیاست گذاری تحول در علوم انسانی را مشخص کنند. بایسته هایی که میتوان به گونه ای کلی آنها را در سه دسته ویژگی های اخلاقی، توانمندی ها و اقدامات (اعم از اقدامات زمینه ساز و اقدامات اصلاحی) طبقه بندی کرد.

 

                                       مقاله تبیین بایسته های ایجاد تحول در مجامع علمی..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *