کد خبر : 2140
تاريخ ثبت خبر : 5 دسامبر 2018
ساعت بارگزاری خبر : 3:05 ب.ظ

با حضور دکتر محمد نعمتی:


دومین نشست از سلسله جلسات نقد و بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

دومین نشست از سلسله جلسات نقد و بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در راستای فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور دکتر نعمتی در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) برگزار شد.

به گزارش مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی (مَنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) دومین نشست از سلسله جلسات نقد و بررسی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در راستای فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی به همت واحد جهاد علمی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) برگزار شد.

  در این جلسه دکتر نعمتی، عضو هیئت علمی دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام)  مشکل اصلی در تهیه چنین سندهایی را مثلث معیوب عالمان اجتماعی، اندیشمندان حوزوی سنتی و کارگزارانی دانستند که از حقیقت علوم اجتماعی فاصله دارند و تصور صحیحی از علوم انسانی اسلامی نداشته و نگاه قرن هجدهمی به علم را که در غرب سال هاست در مجامع علمی از بین رفته را پذیرفته و در حال عمق بخشی به آن نیز هستند.

  ایشان در ادامه افزودند حقیقت علوم اجتماعی سامان دهی به مقولات اجتماعی مانند: عدالت، آزادی، امنیت، سلامت و… است. این تصور اشتباه است که گمان کنیم یک پزشک باید متولی سامان دهی مقوله سلامت شود یا اینکه یک مهندس باید مسکن جامعه را اداره کند. باید حکمای علوم اجتماعی در رأس این امور قرار گیرند.

  این استاد دانشگاه در ادامه راه حل اصلی را در حل مسائل اجتماعی تغییر نگاه به علم دانسته و افزودند اگر همان تفکری که انقلاب اسلامی را به وجود آورد در حوزه علوم انسانی هم وجود داشت به مراتب سندی متقن‌تر و ارتقاء یافته‌تر از سند موجود نوشته می‌شد.

منبع: سایت دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) http://l1l.ir/5gy2

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *