کد خبر : 2199
تاريخ ثبت خبر : 10 آگوست 2019
ساعت بارگزاری خبر : 12:14 ب.ظ

رئیس مَنا در دوره تبیین جنگ اقتصادی «خاکریز»:


تنها ۵ درصد مشکلات ما به تحریم برمی‌گردد.

رئیس مَنا با بیان اینکه حدود 5 درصد از مشکلات عمده ما از تحریم و فعالیت دشمن است، گفت: باید به گونه‌ای تدبیر کنیم که اصلا به مخیله‌ دشمن خطور نکند که بتواند با ما با تحقیر صحبت کند.

به گزارش روابط عمومی مَنا به نقل از خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، محمد نعمتی عضو هیات علمی دانشکده اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) در افتتاحیه دوره دانشجویی تبیین جنگ اقتصادی «خاکریز» که در اردوگاه سیدالشهدا (ع) آبعلی برگزار شد، جنگ‌ اقتصادی را خاکریز انقلاب دانست و افزود: وقتی خاکریز اقتصاد را نفهمیم، بدون این که درگیری با نظام سلطه داشته باشیم با آنها کنار می‌آییم، ولی در منظومه تفکر امام و شاگردانش ما با منافع غرب به‌ صورت کامل درگیر می‌شویم.

 رئیس مَنا ادامه داد: گفتمان انقلاب در اقتصاد، متفاوت بودن در همه حوزه‌های اداره امور اقتصادی جامعه با غرب است و چالش‌های فعلی اقتصاد کشور نتیجه دخالت غرب در علوم اجتماعی ماست. نظام اجتماعی در واقع سازوکارها و روابط بین همه اقشار جامعه را مشخص می‌کند و نوع این سازماندهی وابسته به مکتب است. در قبل از انقلاب در دوره درامدهای قابل توجه، نظامی حاکم بود که طبقه متوسط شهری، ۸۰ تا ۹۰ درصد سبد خریدشان مربوط به خوراکشان بود.

  نعمتی خاطر نشان کرد: تجمیع ثروت در کشورهایی که نماد غرب هستند صرفا به واسطه تلاش تک تک افرادشان نبوده، بلکه این مسئله به نوع سازماندهی و نظام اجتماعی‌ آن‌ها برمی گردد. اسناد بین‌المللی در واقع، قواعد حکمرانی نرم نظام سلطه است و نظام اقتصاد شرکتی آمریکا به صورت گسترده با تعداد بسیاری سرباز مشغول مقابله با تمدن اسلامی است.

  عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: البته مشکلات عمده ما از تحریم و فعالیت بین‌المللی دشمن نیست، آن‌ها نهایتاً چهار پنج درصد است؛ ما باید طوری نظام اجتماعی خود را مرزبانی و تدبیر کنیم که اصلا به مخیله‌ دشمن خطور نکند که با ما بتواند با تحقیر صحبت کند.

  این استاد دانشگاه یادآور شد: در گام دوم، امیدی به تدبیر پیرها نیست و امید به جوان‌هاست. در حوزه‌ اقتصاد نفتی که ما نتوانستیم هماهنگ با انقلاب پیش برویم، نظامات غربی ما را به یک عده بچه‌ سرمایه‌دار تنبل تبدیل کرده است.

  وی گفت: ما پارسال یک میلیارد دلار گوشت وارد کردیم؛ چرا در حوزه خوراک مستقل نبودیم؟ به خاطر این که خاکریز خودمان در مقابل جبهه باطل که در اقتصاد ظهور و بروز کرده را نشناختیم.

  مدیرکل پژوهش دانشگاه امام صادق (ع) ضمن اشاره به ضرورت برگزاری چنین دوره هایی گفت: دوره آموزشی خاکریز، دوره سازماندهی و شبکه‌سازی برای خاکریز جبهه اقتصادی و ارتباط با اساتید انقلابی اقتصاد است.

  این استاد دانشگاه یادآور شد: نفوذ گسترده در اقتصاد نتیجه شناسایی و اطلاعات عملیات پیچیده دشمن است؛ آن‌هایی که تا طعم آدامس رئیس‌جمهور ما را می‌دانند، می دانند در جلسات راهبردی ما چه می‌گذرد و می‌توانند در بازار کالاهای ما به راحتی نفوذ کنند.

  وی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: جبهه دشمن به‌ صورت ناخودآگاه از مسئولین ما سربازگیری هم می‌کند، ولی آن‌هایی که بصیرت در این عرصه دارند، شبانه‌روز در میدان فعالیت می کنند.

  نعمتی در خاتمه گفت: کاری نکنیم که تاریخ، مثل قاجار به ما هم بخندد؛ در دوره دوم قاجار موسوم به دوره قراردادها، خام‌فروشی متأثر از نفوذ انگلیسی‌ها به کشور وارد شد و تا الان ادامه دارد.

  به گزارش فارس، دوره «خاکریز» به همت واحد جهاد اقتصادی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق (ع) و با محوریت تبیین جنگ اقتصادی علیه جمهوری اسلامی از هشتم مرداد ماه در اردوگاه سیدالشهدا (ع) آبعلی آغاز شده، و تا چهاردهم مرداد ماه ادامه دارد.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *