کد خبر : 2102
تاريخ ثبت خبر : 17 اکتبر 2018
ساعت بارگزاری خبر : 4:28 ب.ظ


گزارشی از کمیسیون «فلسفه و روش‌شناسی» هم‌اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی

در کمیسیون «فلسفه و روش‌شناسی» موضوعات آقایان: بوذری‌نژاد، موحد ابطحی، محمدی و شجاعی ارائه و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی (مَنا) یکی از کمیسیون‌های تخصصی نشست «هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی»کمیسیون «فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» بود که مورخ ۱۹/ ۷/ ۱۳۹۷  از ساعت ۱۰:۳۰ الی ۱۷:۰۰ با حضور اساتید و پژوهشگران جوان در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

   ریاست این کمیسیون را دکتر مالک شجاعی (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) و اعضای هیئت رئیسه آن را آقایان: دکتر علی‌اصغر خندان (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)) و دکتر مهران رضائی (عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و نماینده مَنا در استان مازندران) بر عهده داشتند.

   در این کمیسیون موضوعات ذیل مورد نقد و بررسی قرار گرفت:

 

  • «روش‌شناسی حکمت عملی» با ارائه آقای دکتر یحیی بوذری‌نژاد (عضو هیئت علمی دانشگاه تهران)
  • «تحلیلی جامعه شناختی از علت تداوم رویکرد پوزیتویستی به علم و عدم شکل گیری علم دینی در ایران با بهره گیری از رویکرد ترکیبی ساخت و عامل» با ارائه آقای دکتر سید محمدتقی موحد ابطحی (پژوهشگر حوزه علوم انسانی اسلامی)
  • «هویت فلسفه اسلامی، در زمانه انقلاب اسلامی» با ارائه جناب حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی (مدیر گروه فلسفه فرهنگستان علوم اسلامی)
  • «فلسفه علوم انسانی و مسئله روش؛ تاملی بر وضعیت ایران معاصر» با ارائه آقای دکتر مالک شجاعی (عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی)

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *