کد خبر : 2044
تاريخ ثبت خبر : 13 اکتبر 2018
ساعت بارگزاری خبر : 3:54 ب.ظ

رئیس مَنا در افتتاحیه «هم‌اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی»:


ضرورت ارتباط میان نخبگان جوان عرصه علوم انسانی اسلامی

رئیس مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی (مَنا) در افتتاحیه هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی گفت: هدف از برگزاری این نشست آشنا شدن نخبگان با یکدیگر و افزایش سرعت بیشتر در انجام امور و تقسیم کارهاست.

به گزارش مَنا به نقل از خبرنگار پایگاه خبری ـ تحلیلی طلیعه، نشست «هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی»، به همّت مَنا پنج شنبه ۱۹ مهرماه ۹۷ با حضور اساتید و پژوهشگران جوان عرصه علوم انسانی اسلامی در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد.

   دکتر محمد نعمتی دبیر نشست و رئیس مرکز نوآوری و ایده پردازی علوم انسانی اسلامی (مَنا) در مراسم افتتاحیه گفت: انقلاب مسیر جدید در حرکت رو به پیشرفت در جامعه ماست که در این مسیر  به آموزه های فردی و شرقی و غربی اکتفا نمی کند، بلکه آموزه های اسلامی، مبنای حرکت است.

   وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، ما اکنون در مرحله دولت اسلامی قرار داریم و تشکیل آن بدون علوم اجتماعی و انسانی میسر نیست. تا زمانی که دولتمردان ما مقلد عالمان علوم اجتماعی و انسانی اسلامی نباشند، دولت اسلامی شکل نمی گیرد. پاشنه آشیل ما در زمینه تمدنی، علوم انسانی و اجتماعی است.

   رئیس مَنا با اشاره به هدف برگزاری نشست هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی، گفت: نخبگان و دوستان ما در شهرها و موسسات مختلف پراکنده هستند و شناختی از یکدیگر ندارند. این نشست فرصتی را برای شناخت از یکدیگر فراهم می آورد. هدف از برگزاری این نشست آشنا شدن با یکدیگر و افزایش سرعت بیشتر در انجام امور و تقسیم  کارهاست.

   عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) افزود: هدف دوم از برگزاری این نشست، ایجاد ارتباط مجموعه هایی که زحمات زیادی در زمینه علوم انسانی اسلامی کشیده اند با یکدیگر است و این جلسه آغاز این ارتباط است تا با یکدیگر اطلس علمی کشور طراحی شود و به تحقق تمدن نوین اسلامی که هدف انقلاب اسلامی بود و در این راه ۲۰۰ هزار شهید داده شد، برسیم و در پایان جزو شهدای این مسیر باشیم.

   در ادامه این نشست کمیسیون اقتصاد اسلامی به ریاست دکتر حمیدرضا مقصودی، جامعه شناسی اسلامی به ریاست دکتر امیر سیاهپوش، مدیریت اسلامی به ریاست دکتر مرتضی جوانعلی آذر، فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی به ریاست دکتر مالک شجاعی و علوم سیاسی اسلامی به ریاست دکتر محمدمهدی اسماعیلی برگزار شد.

   علاوه بر برگزاری کمیسیون‌ها، نمایشگاهی از مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد تا شرکت کنندگان با انواع فعالیت های پژوهشی این مجموعه آشنا شوند.

   پایان بخش نشست هم اندیشی نخبگان جوان علوم انسانی اسلامی، ارائه گزارش رئیس کمیسیون‌ها از کمیسیون‌های تخصصی و جمع بندی مطالب توسط دکتر محمد نعمتی، دبیر این نشست بود.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *