کد خبر : 141
تاريخ ثبت خبر : 31 می 2016
ساعت بارگزاری خبر : 4:39 ب.ظ

چهارمین نشان:


برگزاری چهارمین نشان با ارائه آقای علی‌کرمی و استاد راهنمایی دکتر چهاردولی در دانشگاه امام صادق (ع)

چهارمین نشان با موضوع «بررسی نقش نخبگان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با تأملی بر پدیده مهاجرت نخبگان» با حضور اساتید و صاحب‌نظران در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

 

چهارمین نشست ایده‌پردازی و نوآوری در علوم انسانی اسلامی (نشان) با عنوان “بررسی نقش نخبگان در ایجاد تمدن نوین اسلامی با تأملی بر پدیده مهاجرت نخبگان” با حضور اساتید داور، جناب آقای دکتر سید مجید امامی و جناب آقای دکتر محمدهادی همایون (اعضای هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) ) و با حضور استاد راهنمای مقاله جناب آقای دکتر عباس چهاردولی (رئیس مرکز تحقیقات تحول علوم انسانی در حوزه های راهبردی، دانشگاه عالی دفاع ملی) و همچنین رئیس منا جناب آقای دکتر میثم  لطیفی (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع)) با ارائه آقای رسول علی‌کرمی مورخ ۱۱ / ۳ /۹۵ ساعت ۱۱ـ۱۳ در سالن شهید مطهری دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد.

در این نشست علمی ابتدا ایده‌پرداز محترم، جناب آقای رسول علی‌کرمی (پژوهشگر حوزه علوم انسانی اسلامی) مقاله خود را با توصیف نخبه و مهاجرت و تعریف معنای هجرت شروع کرد و سپس با بسط مفهوم مهاجرت و بازتعریف مجدد آن تعریف مد نظر محققان را عنوان کرد.

وی در ادامه با بحث سوالاتی ارائه خود را ادامه داد. آیا ما قادر به کنترل مهاجرت هستیم؟ آیا مهاجرت یک پدیده مزموم و آسیب زا است؟ مجموعه حکومت چگونه قادر خواهد بود این پدیده را به عنوان یک فرصت مورد استفاده در مسیر بسط تفکر اسلامی قرار دهد؟

سپس ایده‌پداز با بسط پارادایم های واقف بر پدیده مهاجرت و به خصوص مهاجرت نخبگان با تببین آن‌ها و گزارش ادبیات پشتوانه‌ای، در نهایت با ارائه پارادایم تأسیسی با عنوان پارادایم تبادل نخبه،  پرداخت. سپس این پارادایم در یک جدول از عوامل مکانی، واقعیت های جهانی، تعلق، سیاست، مبنای نظری، تمرکز، موضع گیری و هوش و توانمندی با سایر پارادایم های  دیگر مقایسه گردید.

در ادامه نشست، اساتید داور و راهنما نکته نظرات خود را در قالب زیر برای تکمیل‌تر شدن و بهبود قالب نظری مقاله عنوان کردند:

  1. تقویت ادبیات نظری
  2. تببین دقیق مسأله
  3. اصلاح روش
  4. تبیین الگوی سیاست گذاری برای مقاله حاضر (بسط بحث نظری و پشتوانه ای پارادایم جدید)
  5. بسط نظری نخبگان سیاستی
  6. استفاده به جا از ادبیات حوزه فرهنگ و جامعه شناسی فرهنگی و تعامل فرهنگی و ارتباطات میان فرهنگی
  7. ایجاد جنبه های سیاست گذارانه برای حکومت و دولت
  8. بنیاد نظریه و پایه سازی برای پارادایم عنوان شده
  9. بحث زمانی و زبانی نخبه و تمدن نوین بر پایه نخبگان

در نهایت، جلسه با توضیحات تکمیلی استاد چهاردولی و جناب آقای دکتر لطیفی به پایان رسید.

 

                                               پاورپوینت چهارمین نشان

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *