کد خبر : 750
تاريخ ثبت خبر : 1 می 2017
ساعت بارگزاری خبر : 6:14 ب.ظ

رئیس مَنا در اولین جلسه نمایندگان مراکز کشوری تصریح کرد:


هدف از تأسیس مَنا: تشکیل هسته های علمی، شبکه‌سازی و حمایت از ایده‌پردازان جوان است

اولین جلسه مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی (منا) جهت همفکری در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای مرکز در سال جاری با حضور نمایندگان مراکز کشوری مورخ 7/ 2/ 96 در دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام» تشکیل شد.

اولین جلسه نمایندگان مراکز مَنا جهت همفکری در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای مرکز در سال جاری با حضور دکتر محمد نعمتی (رئیس مَنا)، دکتر سید مجتبی امامی (رئیس مرکز رشد دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام»)، دکتر مجتبی جاویدی (نماینده مَنا در استان‌های فارس و هرمزگان)، دکتر سید عقیل حسینی (نماینده مَنا در استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر)، دکتر محمدجواد رضایی (پژوهشگر مرکز رشد دانشگاه امام صادق (علیه السلام)) دکتر حسین زندی (پژوهشگر اقتصاد اسلامی) دکتر مهدی طغیانی (نماینده مَنا در استان‌‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری)، دکتر  عبدالمحمد کاشیان (نماینده مَنا در استان‌ سمنان)، دکتر سجاد محمدنام (نماینده مَنا در استان‌‌های آذربایجان و اردبیل) و  دکتر مرتضی مرتضوی (نماینده مَنا در استان‌‌های خراسان مورخ ۷/ ۲/ ۹۶ در دانشگاه امام صادق «علیه‌السلام» تشکیل گردید.

   در این جلسه ابتدا دکتر امامی به توضیحاتی در رابطه با مرکز رشد دانشگاه امام صادق «علیه السلام» پرداخت و گفت هدف اصلی تأسیس این مرکز حلَ مسائل اصلی نظام انقلاب اسلامی است و در همین راستا هسته‌های علمی به وجود آمده که در آن دانشجویان با راهنمایی اساتید صاحب نظر، کار علمی انجام می‌دهند و در این گروه‌ها سعی شده است علاوه بر اینکه دانشجویان ذیل اساتید راهنما رشد و پرورش پیدا کنند، مسائل اصلی نظام مورد بررسی و حل گردد.

   در ادامه جلسه دکتر نعمتی به هدف اصلی تأسیس مرکز نوآوری و ایده‌پردازی علوم انسانی اسلامی (مَنا) اشاره کرد و بیان کرد قرار است مَنا مدل مرکز رشد را در کل کشور در حوزه علوم انسانی اسلامی اجرا کند. لذا در بعضی از مناطق کشور نمایندگانی منصوب شده‌اند تا به یاری این افراد بتوانیم این هدف را محقق سازیم.

  ایشان در ادامه گفت از جمله اهداف مرکز شبکه‌سازی است؛ یعنی ما باید بتوانیم هسته‌های علمی، ایده‌پردازان جوان و اساتید متخصص حوزه علوم انسانی اسلامی و نظام مسائل هر رشته را شناسایی کنیم تا افراد مختلف به راحتی به این شبکه دسترسی داشته باشند. همچنین نمایندگان مراکز باید سعی کنند هسته‌های علمی را در دانشگاه‌ها به وجود آورند و مرکز نیز از طریق طرح‌‍‌‌های پژوهانه و نشست‌های ایده پردازی و نوآوری (نشان) از آن‌ها حمایت می کند.

   رئیس منا افزود: پایان‌نامه‌ها و کارهای پژوهشی زیادی در کشور انجام می‌شود ولی چون این کار در حوزه نظام مسائل خاصی صورت نمی‌گیرد و به صورت پراکنده انجام می‌گیرد نتیجه خاصی ندارد ولی اگر هسته‌های علمی در دانشگاه‌ها شکل بگیرد و تداوم یابد بسیاری از مسائل علمی جهت‌دار و به حل مسائل نظام کمک می‌کند.

  در ادامه نمایندگان مراکز و حضار جلسه نظرات خود را بیان کردند که اهمّ آن عبارتند از:

  • مرکز باید روش‌های مختلفی را برای شناسایی و جذب ایده‌پردازان اتخاذ کند.
  • برای شناسایی ایده‌پردازان جوان باید با نهادهای مرتب با علوم انسانی و همچنین حوزه های علمیه شهرستان‌ها ارتباط برقرار گردد و پس از شناسایی ، از آنها مصاحبه و نهایتاً دوره‌های مطالعاتی برگزار گردد. و بعد از دوره مطالعاتی از افراد واجد شرایط حمایت کنیم.
  • نظام مسائل هر رشته را می‌توان از طریق تشکیل جلسه با اساتید صاحب نظر استخراج کرد.
  • هر مرکز کمیته علمی داشته باشد و از این افراد در کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی استفاده گردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *